mandag 20. juli 2009

Heklekrise..





Trodde ikke at det skulle ende i krise når jeg endelig drog fram heklinga fra to år tilbake.. Men joda. Dette begynte jeg på (og ble nesten ferdig med..) mens Lynet lå i magen. Kjøpte garn til teppet i Nashville og greier (istedenfor cowboyhatt, hehe!), og jeg BURDE kanskje ant uråd da jeg i løpet av heklingen av rutene måtte bestille et ekstra nøste hvitt. Nå sitter jeg her og har seks ruter igjen som trenger kant, og garn igjen til maks en.. Så utrolig surt!! Og da har jeg brukt samme garn som i oppskriften og alt mulig. Mengden garn ligger ved siden av rutene.




Fatter ikke at det er mulig å beregne så feil? I tilegg til to omganger rundt rutene skal det sys sammen, OG hekles to runder rundt teppet etterpå. Dritbok.. Erika Knight står ikke høyt i kurs for øyeblikket her. Jeg hekler jo ikke løst en gang, nesten for fast.. HUFF og DOBBELHUFF. Må vel krype til korset og kjøpe mer garn da? Gidder ikke gjøre det mindre, er ikke så stort i utg.punktet, må nesten være såpass. 75x75cm ca.
Noen andre som har dårlige erfaringer med oppskriftene i denne boka? Skal ihvertfall beregne nok garn neste gang..
Nå blir det bestilling og dyr frakt fra wincentgarner.se. Nå skal jeg IHVERTFALL få ferdig det j... teppet!!!

2 kommentarer:

  1. Linda!! Nå må du være løsningsorientert!! 1. Du kan kjøpe lyst garn som ligner, Ellen har sikkert noe?? 2. Du kan være så vill at du har noen ruter med en annen!! farge enn tenkt, rester fra de andre fargene. 3. Du kan hive alt tilbake i posen og legge det langt vekk. 3. Du kan sende forfatteren av boka en ilter mail. 4. Du kan kjøpe et helt nytt hekletøy, også hos Ellen. 5. Du kan finne på noe annet gøy, eller finne en annen UFO fra et halvferdig prosjekt....6. Du kan legge deg å sove, hvis du ikke allerede har gjort det. 7. Lese en god bok. 8. Se en film, du ikke har sett på lenge. Jeg nevner i fleng..... He, he Anne Kari:-)

    SvarSlett
  2. Haha!! Som du ser, ble bestilt mer garn.. Og mens jeg venter er det mange flere ufoer som kan dras frem..:)

    SvarSlett

Powered By Blogger