tirsdag 23. november 2010

Fast food

I dag satte jeg om muli ny fast food-rekord. Middagen var ferdig på under ti minutter. (Lover!)
Den ble kreert fra eget hode, endte opp deilig, ganske sunn, og her kommer "oppskriften".

Dette ble mer enn nok til en liten og en stor:

1 bit laksefilet fra sånn remse med frosne laksefiletbiter
1 pk fersk tagliatelle
1/2 boks hermetiske erter
4-5 cm purre i tynne ringer
1/2 gulrot
1/2 pk matfløte
Litt persille

Jeg kom hjem supersulten og startet med å legge laksefileten i kaldt vann. Heiv over vannkokeren med vann til pasta, og begynte å gjøre klar purre og erter.
Pastaen er kokt på 3 minutter, så når den er ferdig siler jeg den og skyller den i kaldt vann.
Kjelen går tilbake på plata med matfløte og purre oppi. Mens dette begynner å boble skjærer jeg laksen i små terninger. Hiver oppi laks og erter. Etter litt røring (1 minutt kanskje?) får pastaen slå følge oppi gryta.
I dag fant jeg en halv ferdigskrelt gulrot i matpakka som ble revet og drysset over. Litt persille havnet også oppi, og jeg smakte til det hele med salt og pepper.

Voila!

Min fikk stå i fred til jeg hadde hentet Lynet i barnehagen, så fløten fikk trekke godt inn, men det er absolutt ikke noe must, tror egentlig den ville vært enda bedre om jeg kunne spist den med en gang..
Også tror jeg dette funker med etpar skiver røykalaks også i tillegg til fersk laks, for å spice opp smakene..

LindaPinda

1 kommentar:

  1. Did you know there's a 12 word sentence you can say to your man... that will trigger intense emotions of love and impulsive attractiveness to you buried within his chest?

    That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, adore and care for you with his entire heart...

    12 Words Will Fuel A Man's Love Impulse

    This impulse is so hardwired into a man's mind that it will make him try harder than before to love and admire you.

    As a matter of fact, triggering this dominant impulse is so binding to achieving the best ever relationship with your man that the second you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You'll immediately find him open his mind and soul to you in such a way he's never experienced before and he will distinguish you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly interested him.

    SvarSlett

Powered By Blogger