onsdag 24. juni 2009

Salatkveld

Når jeg ikke fikk løpt meg en tur i det fine været må man jo kompensere med salat -eller? Etter helgas mengder av junk og søtsaker har jeg vært veeldig salatsugen. Så i kveld ble det kongesalat med kjæresten:) Lollosalat vendt i en vinaigrette laget av olivenilje med sitronsmak (noe fancy kjøpt i Paris..), olivenolje lagd av familien som driver Ano Kampos på Rhodos, balsamico, og urter "stjålet" under oppsyn i hagen hos Eli husvert. Tilsett ei skje honning og sus avgårde med stavmikseren.. Hmm. Bland det godt inn i lolloen, topp med ristede pinjekjerner, paprika, tomat, litt agurk, krutonger, finhakket sjalottløk, frisk og finhakket oregano. Og til slutt, kongen av salattopping, stekt avokado:
Ahh.. så godt det var! Tok bilde før avokadoen ble lagt på, sånn at krutongene skulle synes:)
Ellers alt vel, nesten ferdig med fire blokker til Dear Maggie. Går ikke akkurat unna i svingene her, men sånn må det bare bli.

Ha en finfin onsdag kveld!!

1 kommentar:

  1. Hei Linda!! Jeg skal prøve stekt avokado, jeg er nemlig veldig glad i den frukten!? Grønnsak!? Vel, her i Oslo er det varmt, nesten for varmt, da det kun er kort tid siden jeg la vekk ull-stilongsen.... Jeg savner lyset!! Dere har LYSET!!!!

    SvarSlett

Powered By Blogger